Portretul tău - fotografia de profil reprezintă unul dintre modurile în care oamenii te pot identifica atât în mediul online cât și în cel offline. 

 Tot mai multe persoane au început să realizeze importanța utilizării unei fotografii de portret profesionale ce poate fi folosită atât în mediul online cât și în materialele printate utilizate în mediul offline. Angajații, persoanele publice, persoanele care conduc o companie sau dețin o afacere, toți își pot îmbunătăți imaginea și modul în care sunt percepuți dacă vor utiliza o fotografie de profil profesională

   

 Fotografiile de portret profesionale sunt folosite de majoritatea oamenilor pentru website-ul companiei, pentru secțiunea de blog, în broșuri, reviste, articole de marketing, dar și pe cărțile de vizită. De asemenea, prezența online pe rețelele de socializare poate fi îmbunătățită considerabil prin utilizarea unei fotografii de tip portret business

   

 Ce este fotografia de profil tip portret – Fotografie tip ”headshot” 

   

 Fotografia de tip portret este un tip de fotografie ce surprinde personalitatea, atitudinea și identitatea persoanei fotografiate. Acest tip de fotografie mai este numită și headshot deoarece fotograful imortalizează partea de sus a corpului, concendrându-se pe zona feței care trebuie să fie surprinsă cât mai natural. 

  

 Cel mai des întâlnit fundal pentru astfel de fotografii de profil este cel alb, sau negru dar trebuie să știi că nu este ceva standard. În funcție de domeniul de activitate, de contextul în care este realizată fotografia sau ceea ce vrei să exprimi prin portretul realizat poți alege un alt tip de fundal. Tot ce trebuie să faci este să analizezi aceste opțiuni și să le comunici fotografului cu care vei colabora pentru a decide care variantă se potrivește cel mai bine pentru portretul tău. 

   

 Importanța unei fotografii de profil profesionale – Portretul Business 

   

 Fie ca ești team leader, că deții o companie sau că ești un tânăr antreprenor, cu siguranță dorești să lași o prima impresie cât mai bună atunci când participi la o întâlnire de afaceri. De la modul în care te îmbraci, până la felul în care te prezinți în mediul online, pe website-ul companiei sau pe rețelele de socializare, toate aceste aspecte spun ceva despre ține și despre firma în care lucrezi sau pe care o conduci. 

   

 Tu, ca angajat, lider sau deținător al unei companii reprezinți practic firma respectivă. Imaginea ei este dată atât de marca, sloganul, logo-ul sau chiar sediul în care își desfășoară activitatea, dar și de oamenii ce lucrează în mediul respectiv. De aceea o fotografie de portret business te va face să crești în ochii clienților tăi sau ai potențialilor parteneri de afaceri. 

 

 

Modul în care te prezinți va spune multe atât despre tine cât și despre mediul în care lucrezi. Astfel, cu toții știm că prima impresie contează, așa că trebuie să fie și una cât mai pozitivă și benefică pentru brand-ul pe care îl reprezinți. În special în mediul online prima impresie este dată  de fotografia de profil. Trebuie să fii atent cu imaginea pe care o alegi să te reprezinte, deoarece aceasta poate fi primul punct de reper despre compania ta pentru oamenii care îți vizitează pagina.

 

De ce să apelezi la profesioniști pentru fotografii tip portret?

 

Dacă ești proprietar de afaceri, antreprenor sau deții o funcție de conducere într-o companie probabil te gândești să apelezi la un fotograf profesionist pentru  un portret corporate. Încă nu ești convins că trebuie să faci această alegere? Următoarele 5 motive te vor face să te gândești mai serios dacă o fotografie de tip portret ți-ar prinde bine:

 

  1.     Poți folosi portretul atât în mediul online pe rețele sociale cât și offline în publicații, reviste sau în CV.
  2.     Va face o primă impresie bună, lucru ce este vital când ne gândim că oamenii pot părăsi o pagină web cu un simplu click.
  3.     Va consolida încrederea în compania ta, deoarece liderul inspiră încredere.
  4.     Crează o conexiune cu oamenii care ajung să-ți viziteze profilul și îi poate transforma în clienți.
  5.     Te va diferenția de competiție printr-o prezență vizuală mult mai profesională, în ton cu brand-ul companiei tale.

 

Fotografiile de profil pentru angajați devin și ele o modalitate prin care poți demonstra că ești un profesionist și că acorzi atenție detaliilor și modului în care alegi să te prezinți. Astfel, este recomandat să fii pregătit pentru o eventuală promovare, atunci când vei avea nevoie să trimiți superiorilor o fotografie de tip portret pentru o nouă legitimație, pentru o apariție media sau alte activități similare. Știm că este recomandat ca în CV să atașăm o fotografie simplă, profesională, dar dacă nu avem una este recomandat să nu atașăm niciun fel de fotografie. Aceasta este o greșeală des întalnită iar multe persoane nu țin cont de acest detaliu, alegând fotografii nepotrivite.

 

În același timp, utilizarea unui portret business recent este foarte importantă. Cu toții ne schimbăm înfățișarea, de aceea este recomandat să-ți schimbi și tu fotografia de profil cel puțin o dată la doi ani. Este de preferat ca portretul pe care îl utilizezi în mediul virtual sau pe cărțile de vizită să reflecte cât mai bine înfățișarea ta actuală. Diferențe majore ar putea ridica semne de întrebare atunci când ai intâlniri de afaceri cu parteneri sau clienți noi. Acest lucru poate sugera faptul că nu ai fost atent la detalii, și după cum am afirmat anterior, prima impresie contează.

 

O fotografie de profil profesională va da încredere în compania pe care o reprezinți sau pe care o conduci. Persoanele care vor intra în contact cu tine sau angajații tăi vor ști că lucrează cu profesioniști ce țin cont chiar și de micile aspecte din compania lor.

 

Recomandări pentru o fotografie de portret reușită

Fotograful va avea grijă de toate aspectele tehnice, însă înainte de ședința foto este recomandat să te pregătești pentru a obține cele mai bune rezultate. Urmând sfaturile următoare vei obține fotografii de profil reușite.

 

  1.     Relaxează-te și zâmbește.
  2.     Alege un costum și o cămașă simplă.
  3.     Încearcă un machiaj profesionist, dar cât mai natural.
  4.     Aranjează-ți părul sau apelează la un hair stylist dacă simți nevoia.
  5.     Expresiile faciale contează – găsește-o pe cea care te reprezintă.
  6.     Poartă accesoriile preferate, cele pe care le porți în mod normal.
  7.     Fii tu – se va observa în portretul tău.

 

Încearcă să comunici cât mai eficient cu fotograful cu care vei colabora deoarece îți va oferi sfaturi importante de care este recomandat să ții cont. Probabil știi deja că un set de fotografii de profil îți vor fi de mare ajutor. Le vei putea utiliza într-un CV, pe cărțile de vizită, în reviste, pe rețelele de socializare, blog-ul personal, pe website-ul companiei la care lucrezi sau pe care o conduci.

 

 

Ce spun fotografiile pe care le utilizezi acum despre tine sau despre firma ta? Dacă le putem îmbunătăți împreună, contactează-ne să programam o ședință foto pentru tine sau chiar pentru întreaga echipă.

 

 

Ai întrebări ? Contactează-ne!