Okay, ai investit în toate formele de conținut vizual posibile. Ce faci mai departe?

Ai fotografii și video-uri care arată cât de frumos este produsul tău, cele mai bune unghiuri și lumini. Nu că ar fi fost nevoie de ele ca să pună produsul într-o lumină bună, știm amândoi că el chiar este așa, însă nu e suficient. Nu e suficient ca doar noi să știm asta dacă vrei să și vinzi.

Conținutul Vizual

Până acum, ai făcut alegerea cea mai bună. La momentul actual, video-ul este considerat cea mai puternică formă de conținut în online. Pe de o parte, datorită eficienței sale la nivel psihologic – Studiile spun că oamenii rețin doar 20% din ceea ce aud, 30% din ceea ce văd și 70% din ceea ce aud și văd simultan.

Pe de altă parte, algoritmele celor mai folosite platforme de socializare favorizează conținutul vizual. 75 de milioane de oameni, doar din Statele Unite, se uită la video-uri online în fiecare zi, dintre care 50% sunt de pe telefoanele mobile. În 2019, cam 80% din traficul de internet venea din vizualizarea de videoclipuri. De asemenea, dacă e să vorbim despre conținut vizual, în general, știm că 63% din tot ce înseamnă social media e imagine.

Acestea nu mai sunt doar forme de entertainment ci au devenit niște componente critice în business, politică, muzică și comunicare. Avem nevoie de video-uri pentru a promova și vinde produse sau, pur și simplu, pentru a promova idei. Puterea lor vine din stimularea atât a vederii cât și a auzului, capturând astfel atenția și făcând o impresie. Știm cum e cu prima impresie, nu?

De asemenea, video-ul este cel mai eficient mod de a umaniza un brand, pe lângă, evident, întâlnirea față în față cu clienții. Din păcate, acest lucru nu este tocmai posibil, mai ales dacă te adresezi unui număr mare de oameni.

Nimic nu-i ajută pe potențialii tăi clienți să rezoneze mai mult cu afacerea și brandul tău, decât conținutul vizual personalizat. Acestea adaugă numelui o față, o personalitate și niște valori și credințe – oamenii sunt ființe sociale și de aceea se înțeleg cel mai bine cu oamenii și cel mai probabil ar cumpăra de la oameni, decât de la o companie fără personalitate.

În funcție de ceea ce vrei să transmiți, există o multitudine de opțiuni pentru conținutul vizual – patroni, angajați, parteneri, clienți mulțumiți până a prezentarea produselor, serviciilor și procesul de fabricare. Asta e benefic pentru businessul tău deoarece îi lasă pe ceilalți să vadă munca depusă, procesul și calitatea a ceea ce oferi. De asemenea, aceste lucruri oferă transparență iar un brand transparent este mereu perceput ca fiind sincer. 

Promovarea vizuală, în special prin video, oferă toate beneficiile mediilor tradiționale, în timp ce mai adaugă un element – potențialul de viralitate. Atunci când clienții văd un video cu produsul tău, vor fi motivați să cerceteze puțin mai mult și să se documenteze despre compania ta. 65% dintre oamenii care vizitează un website, au șanse mai mari de a cumpăra, după ce vizionează un video pe acel site. Aici intervine și calitatea producției, lucru cu care nu vrei să faci compromisuri – 62% dintre privitori își crează o imagine proastă despre un brand care folosește un video de slabă calitate iar 23 % ezită să cumpere, după un astfel de video, potrivit acestui studiu.

Trebuie să privești investiția în astfel de materiale publicitare ca o investiție pe termen lung. Acestea te ajută să creezi notorietate pentru afacere ta și, de cele mai multe ori sunt prima impresie pe care un potențial client o poate face despre tine. Astfel de producții pot fi folosite pentru diverse scopuri, în funcție de ceea ce vrei să transmiți și, mai ales, cui vrei să îi transmiți mesajul. Pe lângă succesul pe care conținutul vizual îl are pentru promovarea afacerii tale, mai ales în promovarea online (despre asta vom discuta imediat), el te ajută să construiești o relație temeinică cu cei apropiați ție – angajații și partenerii. Dacă lucrezi cu mulți angajați, de exemplu, probabil obișnuiești să comunici cu ei prin mail sau alte canale mai formale. Te-ai gândit cum ar putea video-ul să îi facă să se simtă mai apropiați de brandul pe care îl reprezintă? În primul rând e vorba de conținutul interactiv, care pe lângă faptul că este mai ușor de perceput, poate fi încărcat și cu o energie mai prietenoasă și mai puțin serioasă. Cine ar vrea să vorbească cu un șef lipsit de umor? De asemenea, video-ul poate fi foarte de folos atunci când vine vorba de anumite instrucțiuni sau cerințe pe care aceștia trebuie să le respecte. Așadar, prin investiția în acest fel de conținut, angajații tăi vor fi mereu interesați de ceea ce fac, concentrați și, mai ales, mulțumiți.

Publicitatea – atunci și acum

Cât despre Social Media? E evident. Era o perioadă, prin 2013-2014, când toată lumea, inclusiv marketerii și specialiștii din domeniile conexe, credea că e ceva trecător. Ei bine, 6-7 ani mai târziu social media e încă aici și nu dă semne că ar vrea să plece. O, nu. E un fenomen mult mai serios, care devine și mai serios pe zi ce trece.

Înainte, spațiul publicității clasice era unul închis, nu toată lumea avea acces la anumite platforme – TV, Radio, presă scrisă și OOH (Out of home – publicitatea din spații publice)   rpețurile de producție erau mari iar de spațiile publicitare nici nu m-ai vorbim. De asemenea, nu erau atât de eficiente.

În primul rând, nu puteai măsura concret succesul campaniilor – nu aveai de unde să știi dacă acei clienți pe care i-ai avut, au văzut reclama, sau au venit din cu totul alte motive. În al doilea rând, acest tip de publicitate nu era foarte credibil.

Social Media

Acum însă, situația s-a schimbat. Social Media și internetul, în general, nu înseamnă nimic altceva decât o „democratizare” a acestor forme de comunicare. Acum nu mai este „one to many” ci „one to one” sau „many to many”. Din fericire (sau nu?) clientul, cumpărătorul, cel care îți vede reclama, are aceeași putere ca și compania care comunică, în acest spațiu virtual. Iar asta nu este nimic altceva decât o oportunitate. Nu voi intra în detalii precum „User Generated Content” sau alte forme de interacțiune autentică cu clientul, însă ceea ce vreau să zic e că acum clientul te vede ca pe unul de al lui, un alt utilizator de internet, căruia, cu siguranță, îi va oferi mai multă atenție decât acelor branduri imense care își spuneau înainte discursul pe TV.

Pe lângă asta, cel mai mare avantaj pe care îl oferă social media, e segmentarea pe categorii de clienți (absolut tot ce îți poți imagina – de la vârstă, job, interese, până la venitul lunar) și faptul că poți comunica cu el atunci când și el e dispus să te asculte.

În noiembrie 2019, pe Facebook, în România, puteai ajunge pe ecranele a 10 milioane de utilizatori, de toate vârstele, care adunau undeva la un milion de postări, și care lăsau undeva la 6 milioane de comentarii. Pe Instagram, puteai ajunge la 1 milion de utilizatori iar pe YouTube, la aproape 900 de mii de utilizatori care lăsau  2 milioane de comentarii. Și cifrele continuă să crească. Hai să ne uităm puțin mai în detaliu la platformele pe care le poți folosi pentru a comunica eficient cu publicul tău țintă:

Ca un utilizator serios de Facebook, probabil te gândești că nimeni nu dă click pe reclamele alea, așa e? Greșit. Până în prima jumătate a lui 2019, Facebook a făcut aproape 17 miliarde de dolari doar din buget publicitar, ceea ce înseamnă că aceia care au investit atât, cu siguranță nu o fac degeaba.

Pe Facebook, poți crea reclame în care să îți promovezi pagina, postările de pe pagină, diferite acțiuni pe care le fac fanii tăi sau chiar site-ul tău, dacă ai unul, crescând astfel traficul, în funcție de nevoile tale. Poți targeta potențialii clienții pornind de la locația lor, informații demografice ( vârstă, sex, chiar și starea civilă, dacă are vreo importanță) și multe alte informații disponibile pe profilul lor, de la lucruri care îi interesează, pasiuni și hobby-uri până la meseria lor și poziția pe care o au la locul de muncă.

Din punct de vedere al posibilităților de targetare, pe Instagram poți selecta aceleași criterii ca pe Facebook, compania care deține platforma. Diferența însă, este la conținut, deoarece Instagram este o platformă exclusivă pentru conținut vizual – Video și Fotografii. Asta înseamnă că atunci când promovezi pe Instagram, trebuie să te asiguri că acel conținut este de calitate. Diferența dintre cele două ține de audiență, într-o oarecare măsură, Instagram fiind o platformă folosită predominant de tineri, momentan.

Poți alege să promovezi pe Instagram dacă vrei să crești vizibiltatea brandului tău, dacă vrei să aduci trafic pe site și să vinzi.

Deoarece YouTube este o platformă deținută de Google, criteriile de targetare sunt aceleași ca și la campaniile de Google Adwords, de la criterii demografice până la interese și istoricul lor de căutare. De asemenea, poți targeta căutările specifice pe care aceștia le fac pe site. La fel ca Instagram, fiind o platformă specializată pe un singur fel de conținut, și anume video, este foarte important să te concentrezi pe calitatea acestuia și pe felul în care mesajul este comunicat în timpul relativ scurt pe care îl ai la dispoziție.

Linkedin este platforma cea mai folosită în comunicarea B2B (business to business). Asta nu înseamnă însă, că nu poți comunica și cu fiecare individ în parte. Fiind o platformă care se axează pe viața profesională a acestora, îi poți targeta în funcție de anumite criterii precum compania pentru care lucrează sau doar sectorul în care aceasta activează. De asemenea poți targeta și după funcția pe care o dețin, alături de vechimea lor și interesele profesionale pe care aceștia le au.

Ce ar trebui să faci:

Acum, după ce ai văzut cum funcționează fiecare platformă și beneficiile pe care ți le oferă, nu este recomandat să te apuci singur să îți promovezi conținutul. Deși aceste platforme îți pun la dispoziție informațiile despre utilizatori, nu îți spun și cât și, mai ales, cum să investești bugetele de promovare. Așadar, tu poți lansa o campanie după cum consideri tu însă, nu îți va garanta și succesul sau, măcar, ROI (return of investment).

De aceea, există specialiști care se ocupă de tot procesul – de la crearea și optimizarea de conținut până la optimizarea campaniilor. Când e vorba de conținut, acesta trebuie modificat pentru a fi specific fiecărei platforme în parte, de la dimensiune, proporții până la lungimea acestuia, poate fi de 15 secunde sau de două minute, platformele și algoritmele din spatele fiecăreia preferă un anumit tip.

De asemenea, dacă e vorba de Google, acolo mai apare și o cercetare serioasă cu privire la cuvintele cheie, felul în care sunt formulate acestea (search intent) și prețul pe fiecare cuvânt în parte, deoarece Google funcționează ca un tip de licitație.

Într-adevăr, este destul de complicat. De aceea există oameni care fac doar asta, full time, pentru ca tu să te poți ocupa de restul lucrurilor care sunt importante pentru tine. Când lucrezi cu astfel de oameni, toate bugetele sunt calculate în așa fel încât tu să faci profit din tot ceea ce investești în promovare. Ei se vor ocupa de testat, pentru a vedea ce funcționează și ce nu funcționează pentru publicul tău țintă (de la partea tehnică până la cuvintele folosite în textul postării, detalii extrem de importante, de altfel) pentru ca mai apoi să livreze fix conținutul pe care aceștia vor să îl vadă.

Așadar, dacă vrei să îți promovezi conținutul și să crești vizibilitatea produsului tău în fața unor potențiali clienți, fără să depui prea mult efort și să speri doar că reclama va avea succes, poți apela fără griji la o agenție specializată. Ei vor ști, cu siguranță de ceea ce ai nevoie – ce platforme să utilizezi pentru a comunica cu oameni care vor produsul tău, ce tip de conținut și ce buget necesită promovarea, iar mai apoi se vor ocupa de tot procesul – de la construirea de texte care vând până la partea tehnică, optimizarea reclamelor pentru ca tu să ai cât mai multă expunere și să vinzi cât mai mult.

 

Contactează-ne

Hai sa vorbim, trimite-ne un e-mail si iti vom raspunde cat de curand posibil.